- A beérkező levelek első körben átfutnak egy általános ellenőrzésen, mely feketelistákon keresi a levelet küldő kiszolgálót. Amennyiben feketelistán szerepel, a levél elutasításra kerül a levélszemét szűrő kikapcsolása mellett is! Erről a küldő visszapattanó levél formájában értesül.
- A beérkező leveleket a levélszemét szűrő megvizsgálja és pontszámmal látja el. A folyamat során számos paraméterét megvizsgálja a levélnek, mint milyen karakterek vannak a tárgyban, törzsben, szerepel-e benne csalásban érintett kripto számla, stb.
- Ha a feladót korábban manuálisan engedélyezési listára (allowlist, whitelist) tettük, az negatív pontszámról indul, így nem valószínű, hogy elér bármilyen szűrési határt és a beérkező levelek mappába kerül mentésre.
- Amennyiben a levél pontszáma eléri a levélszemét limitet (általában 4-5 pont), a levélszemét mappába helyezi a beérkező levelet.* Amennyiben a levél pontszáma eléri a 7-et, aktívan elutasítjuk a levelet és a fiókban nem kerül elmentésre. Erről a feladó visszapattanó levél formájában értesül.
Az egyre több levélszemét (SPAM) szűrésére szűrőket használunk. Az e-mail fiók levélszemét szűrését és vírus ellenőrzését a vezérlőpulton lehet be illetve kikapcsolni.
Levelezni webmail felületen vagy egyéb levelező kliensek segítségével (Thunderbird, Outlook, stb.) lehetséges. A vezérlőpultba belépve a Mail almenüre kattintva kilistázza az e-mail címeket.
Itt a kívánt e-mail címet kiválasztva és a szerkesztés gombot megnyomva betölt a fiókhoz kapcsolódó beállítások oldal. Itt lehet – többek között – a vírus ellenőrzést és a levélszemét szűrést beállítani a fiókhoz. Levélszemét szűrő működése: