Gyakran ismételt kérdések, gyik:

Domain név

Mennyi ideig tart egy .hu név regisztráció?

A .hu domain név regisztráció 1 munkanapot vesz igénybe 2011.06.01-től. Mennyi ideig tart a második szintű domain nevek regisztrációja? (.bolt.hu, .co.hu, stb.) 1 munkanap alatt elkészül és az ára megegyezik a mindenkori .hu-s domain nevek árával.

Mennyi ideig tart egy .com, .eu, .net, .info domain regisztráció?

A .com, .eu, .net, .info domain név regisztrációj a megrendelést követően, az 1. napon válik bejegyzetté és innentől kezdve válik elérhetővé az interneten. Ugyanez az időintervallum vonatkozik az összes küldföli domain névre is.

Hol tudom ellenőrizni a .hu domain név szabad-e?

/domain/

Hol tudom ellenőrizni a külföldi domain neveket, hogy szabad-e?

/domain/

Mi az addon domain?

Egy tárhelyen több domaint tud elhelyezni ami különböző tartalomra mutat.

Tárhely

Mennyi darab domain nevet igényelhetek tárhelyemhez?

Minden tárhely csomagunkra több domain nevet is lehet irányítani. A DiMa 01-es és DiMa 02-es csomagra csak abban esetben irányítható több domain név ha ugyanarra a tartalomra, weboldal mutat.

Hogyan tölthetem fel a weboldalamat a webtárhelyemre?

Ftp-s kliensprogram segítségével, például Total Commander, illetve a vezérlőpultunkba található WEBFTP programmal.

Mi az FTP kiszolgáló címe?

Mindig a saját domain nevem. Pl.: www.sajatdomainneve.hu

PHP verziót tudok választani?

Igen tud választani, írja meg ügyfélszolgáltatunknak, és beállítjuk a kért verziót.

Mit jelent az FTP-IP korlátozás?

Biztonsági okokból került bevezetésre ez a szolgáltatás, melyről részletesebben itt olvashat /ftp

Hová kell másolni a weboldalamat az ha felcsatlakoztam ftp-én a szerverre?

A www mappán belül a sajatdomainneve.hu mappán belülre. Pl.: www/sajatdomainneve.hu/

Hogyan módosíthatom jelszavaimat?

Mindig a vezérlőpultba kell bejelentkezni, és ott a bal oldali menüből választva tudja módosítani. A vezérlőpult adatait megrendeléskor e-mailben küldjük meg ahol teljes mértékben tudja managelni a tárhelyét. A vezérlőpultot az alábbi linken éri el: http://www.vezerlopultom.hu

Tudok-e különböző jogosultságokkal létrehozni FTP-usert?

Igen természetesen tud.

Tudok-e egyéni hiba oldalt létrehozni?

Igen természetesen tud.

Mire használható az adatbázis?

Az adatbázis hírlevél, vendégkönyv, fórum, cms rendszerekhez szokták használni.

Hol érhetem el az adatbázist?

PhpMyAdmin felületen keresztül.

Van e lehetőség CMS rendszerek futattására?(Joomla, Drupal, E 107, stb.)

Igen van lehetőség, és ha kéri az alaprendszert Önnek ingyen feltelepítjük.

Meg tudom-e nézi mennyien látogatták aznap a weboldalamat?

Igen, minden táhrelyhez tartozik statisztika ahol látja napra hónapra, évre lebontva hányan látogatták az oldalát milyen időpontba, melyik országból, menyi ideig látogatták, stb...

Levelezés

Hogyan tudok új e-mail címet létrehozni?

A vezérlőpultba bejelentkezve az e-mail menüpont alatt, az Új e-mail cím hozzáadása gombra kattintva.

Mi a teendőm ha elfelejtettem valamelyik e-mail címem jelszavát?

A vezérlőpultba belépve az E-mail menü alatt a megfelelő e-mail címre kattintva új jelszót adhat meg, ugyanis a rendszer a régi jelszót nem kérdezi.

Van lehetőség POP3 (beérkező levelek kiszolgálója) elérésre?

Igen. A POP3 mindig az aktuális szerver neve amin Ön tárhelye elhelyezkedik. A POP3 adatot a megrendelés után a tárhely hozáféréseiről szóló e-mailben küldjük meg.

Milyen programokban használhatom a POP3-at?

Különböző e-mail kliens programokba. (Pl.: Outlook express, Outlook 2003, BAT, stb.)

Webes felületen meg tudom-e nézni a leveleimet?

Igen a bal oldali menüből válassza ki melyik szerverünkön található a tárhelye, majd a webmailt választva fáóelhasználó név és jelszó páros megadásával beléphet a webmailbe. Fehasználó név mindig a teljes e-mail cím:(info@sajatdomainneve.hu), míg a jelszó az amit az e-mail létrehozásánál megadott.

Ha webes felületen megváltoztatom a jelszavam, akkor az vonatkozik a POP3 elérésre is?

Természetesen, igen.

Mi az SMTP (kimenő levelek kiszolgálója) címe?

Amenyiben nem rendelt tőlünk Világjáró SMTP szolgáltatást, akkor mindig az internet szolgáltatója (UPC, DIGI, T-online, stb.) biztosítja Önnek az SMTP-ét.

Van-e vírusszűrés a levelekben?

Igen, a beérkező leveleket automatikusan ellenőrizzük. Amenyiben a vírusos levelet találunk, az eltávolításra kerül.

Van-e SPAM szűrés a levelekben?

Igen, van. Itt olvashat bővebben erről!

Általános

Mit kell tennem ha jelzik felém, hogy vírusos lett a weboldalam?

Kérem látogassa meg ezt a webcímet: Vírusírtás teendők

Ha gondom akadt e-mailben kereshetem Önöket?

Igen, az alábbi e-mail címekre küldje levelét a problémtól függően:
Általános ügyintézés: info@dima.hu
Számlázással kapcsolatos: szamlazas@dima.hu
Technikai segítség nyújtás: muszaki@dima.hu

Megrendelést faxon is elfogadnak?

Igen természetesen az alábbi számra küldve: FAX: 06-52-500-312

Vezetékes telefonon elérem Önöket?

Igen az alábbi számon: 06-52-322-121

Személyesen tudok Önökknél ügyet intézni?

Természetesen igen, irodánk a 4026 Debrecen, Honvéd u. 1/A 1/1. címen található.

CIB - Online bankkártyás fizetés

(Vásárlói tájékoztató)



DiMa.hu Kft logo

A DiMa.hu Kft. a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A DiMa.hu Kft. a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a DiMa.hu Kft. nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a DiMa.hu Kft. oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.

A vásárolt szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!


Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő oldalán!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

  • - Olvassa el online domain- és tárhely rendelő felületünk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!

  • - Tanulmányozza át a felület biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!

  • - Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!

  • - Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)

  • - Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.

  • - Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!


A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a MasterCard, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

  1. - Ön a DiMa.hu Kft. oldalán választja ki a szolgáltatást melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.

  2. - Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.

  3. - A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót

  4. - A fizetést követően Ön visszatér a DiMa.hu Kft. oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a DiMa.hu Kft. oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző "Vissza/Back" vagy a "Frissítés/Refresh" gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.


Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 

KÁRTYAELFOGADÁS

 

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

 

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

 

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

 

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 

FIZETÉS FOLYAMATA

 

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

 

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

 

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

 

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

 

Kártya jellegű hiba

A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.

A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.

A kártyahasználat tiltott.

A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.

A kártya lejárt.

 

Számla jellegű hiba

Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.

A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 

Kapcsolati jellegű hiba

A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.

A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

 

Technikai jellegű hiba

Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.

Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

 

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 

BIZTONSÁG

 

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

 

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

 

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

PayPal ISPsystem TeamViewer
CIB BANK, MasterCard, VISA, VISA Electron, Maestro
.eu, .hu, Az Év Honlapja - Minőségi díj 2011
Az Év Honlapja - Külön díj 2012, Az Év Honlapja - SEO SEEKER III. helyezett 2013, SEOSEEKER MINŐSÍTETT KIVITELEZŐ

DiMa Chat

Üdvözöljük a DiMa.hu Kft. online ügyfélszolgálatánál!
Sajnos jelenleg nem vagyunk elérhetőek, de hagyhat üzenetet nekünk! Csak úgy áll módunkban visszakeresni Önt, ha megadja az üzenetben e-mail címét vagy telefonszámát.
Üdvözlettel: DiMa.hu Kft.