Kérdése van? Segítünk!
DiMa.hu
  • Kezdőlap
  • Megrendelés
  • Tárhely
    • Tárhelyeink
    • Tárhely csomag összehasonlítás
    • SSD Extra
    • SSD csomag összehasonlítás
    • CMS rendszerek
    • WordPress tárhely
    • Joomla tárhely
    • Teszt tárhely igénylése
    • Tárhely szolgáltató váltás
    • Felhő tárhely
  • Domain
    • Domain regisztráció
    • Domain regisztrációs szabályzat
    • Eladó domain nevek
  • Szolgáltatások
    • Hírlevél szolgáltatás
    • SMTP szolgáltatás
    • SSL tanúsítvány
    • Csoportmunka
    • Honlapkészítés
    • Adatmentés
    • VPS szolgáltatás
    • Szerver monitorozás
    • Rendszergazdai szolgáltatás
    • VPN szolgáltatás
    • Szerver bérlés
    • Viszonteladóknak
  • Ügyfélközpont
    • Vezérlőpult
    • Ügyfélközpont
    • Hibajegy
    • Letölthető dokumentumok
    • Bemutatóvideok
    • GYIK
    • ÁSZF
    • Tudásbázis
    • Szervereink
    • Szolgáltatás visszaállítás
  • Kapcsolat
    • Elérhetőségeink
    • Rólunk írták
    • Tárhely Blog
    • A DiMa.hu csapata

Eszközök menüpont használata

Létrehozva2017.07.06.
Updated2020.12.18.
Szerző:admin
  • Kezdőoldal
  • ISPmanager vezérlőpult használata
  • ISPmanager 4 vezérlőpult
  • Eszközök menüpont használata
Vissza az összes témához
Előző E-mail menüpont használata
Következő Fájlkezelő használata

Karrier
Szerver hosting
Infrastruktúránk
*Áraink nettó árak, a feltüntetett árak az ÁFA-t nem tartalmazzák

Tárhely Blog

Hogyan és miért foglaljunk nemzetközi domain-nevet?

Olvasási idő: 7 perc     Ha nemzetközi a célcsoportod vagy külföldön vállalkozol, nem kérdés, mindenképp szükséged van egy külföldi domain-névre is. Ezekben az esetekben nem elég, ha kizárólag .hu végződésű honlapod van.     „Még csak itthon vállalkozok, de ki akarok lépni a nemzetközi piacra is”   Szuper, mi szurkolunk! Sőt biztatunk, hogy minél hamarabb tedd meg ezt a lépést. Vállalkozásindítás, -alapítás ügyében máshoz kell fordulnod, de azt biztosan tudjuk, hogy ha még csak álmodban vannak külföldi megrendelőid, vagy esetleg már a hosszabb távú üzleti terveidben szerepel ez a cél, akkor a .hu domain-néven kívül azonnal foglalj magadnak, vagy a cégednek nemzetközi domain-nevet.     De melyik a megfelelő a sok – .at, .info, .com – végződés közül?   Először is meg kell határoznod a célcsoportod. Ezzel már biztosan megvagy, hiszen ez a vállalkozóvá válás első lépéseinek egyike között szerepel, bárhol is olvasol kis- és középvállalkozások indítására vonatkozó marketing öleteket. De jelen esetben azt is ki kellene jelölnöd, hogy mely ország lakosainak értékesítesz vagy szolgáltatsz. Amennyiben külföldön élsz, egyértelmű, hogy a domain-regisztráció elsődlegesen a lakóhelyed szerinti végződésre vonatkozik. Tehát ha Németországban laksz és nyitsz akár egyelőre csak magyar közönségnek boltot, mindenképp foglald le a .de (Deutschland) végződést, de ellenőrizd vagy futtasd le a domain-keresést ugyanúgy a .com-ra is (és akár a .hu-ra, ha eltaláltuk a példát, hogy magyarokra célzol). Ha Olaszországban olvasod a DiMa.hu tárhely-blogját, és gondolkozol a domain-foglaláson, csapj le rögtön a .it címre. A nemzetközi vagy az országneves rövidítéseknél figyelembe kell tehát venned, hogy vevői köröd bizalmának megszerzése múlik azon, jól választasz-e. Szóval ha itthon vannak ügyfeleid, a .hu a nyerő, ha pedig egy másik országban tevékenykedsz, az ő kódjukat használd. A .eu elterjedt nemzetközi szinten, ott tehát bizalmat ébreszt, de hazánkban még nem igazán. A magyarok inkább szkeptikusak ezzel a végződéssel szemben (míg Németországban a legfrissebb statisztikák szerint majdnem eléri az egymilliót a regisztrált .eu weboldalak száma, náluk van ilyen a legtöbb Európában, addig itthon az ötvenezret alulról súrolja az ilyen honlapok száma). Javasoljuk tehát, hogy piackutatásod, és saját ötletelésed erre is vonatkozzon.           További speciális domain-végződések   Az adott ország domain-jén és a .com (amely egyébként a commercial, magyarul kereskedelmi szó rövidítése) lefoglalásán kívül vizsgáld meg azt is, a célcsoportod nem találna-e rád könnyebben, ha például a .cleaning végződést választod. Már ugye, ha netán takarító céged van és erre a szolgáltatásra specializálódtál. Az országnevek rövidítésén kívül léteznek tehát egyéb általános, a nemzetközi piacon használt domain-nevek is. Néhány közülük: .info, .edu, .net, .org, .cafe, .shop, .blog stb. Ezek általános, vagyis generic top level domain-címkék; az országkódot jelölőket pedig angolul így hívják: country code top level domain. Ennyit az angol óráról. Vagyis azért még azt is fontos tudni, hogy amikről eddig beszéltünk, azok a top level domain-ek (csak tudd, ha találkoznál a TLD rövidítéssel). Ezek a pont utáni betűket jelölik konkrétan. A pont előttiek pedig – bár elöl vannak – a second level domain-ek (röviden SLD – ezekről mindjárt bővebben). Persze további szintek is lehetnek, akkor azokat is pontok választják el. Jobb példát nem is írhatnánk, mint a következő: megrendeles.dima.hu Így épül fel tehát maga a domain. A végződést kitaláltad, de még mindig kérdéses számodra:     Hogyan válassz domain-nevet?   Mármint az ütős, figyelemfelkeltő, könnyen megjegyezhető pont előtti tartományt, ami alapján a Google keresőjéből is első kézből, jobban mondva az első találatok között lelnek rád.     Egyrészt kézenfekvő, hogy ha „beszédes” vagy már ismert a cégneved/márkád, tedd meg azt domain-neveddé.     Kulcsszavakban is érdemes azonban gondolkoznod, vagyis ha a példánknál maradva takarítással foglalkozol, és éppen Debrecenben, a helyedben azonnal regisztrálnánk a takaritasdebrecenben.hu domain-t is, nem csak az első pontban taglalt cég- vagy márkaneved .hu-s verzióját. (Ellenőriztük, még szabad!)   A legcélravezetőbb, ha többféle végződéssel, és az első két pontbeli változatokat is egyből lefoglalod – nehogy a konkurenciád szemfülesebb legyen nálad, és mikor eszedbe jutna egy másik domain-regisztráció, akkor az már ne legyen elérhető.     Nemcsak szórakoztató tevékenység megfelelő domain-neveket próbálgatni és keresgélni, hanem ez egyben az egyik első legfontosabb lépés. Használj egy domain-név keresőt – például ezt itt: https://www.dima.hu/domain/ – és ellenőrizd, hogy az általad kitalált szó vagy szóösszetétel szabad-e domain-ként. Persze ide bármikor visszajöhetsz. Akkor is, ha már működik a vállalkozásod, és van is egy élő és jól funkcionáló honlapod, ebben az esetben is érdemes időről időre újra átgondolni az újabb domain-regisztrációkat. A DiMa.hu akkreditált domain regisztrátor, megbízhatsz bennünk!     Ha segítségre van szükséged ezzel kapcsolatban (vagy akár más kérdésben), nyugodtan írj nekünk, hívj minket!   Itt vagyunk Neked és csatlakoztatunk a világhoz: https://www.dima.hu/kapcsolat/        

Lélek – ember – személyes hangvétel

Olvasási idő: 4-5 perc     Három fogalom, ami nem játszana szerepet, ha ezt a bejegyzést egy robot írta volna. De mi készítettük, és a DiMa.hu-nál (egyelőre!?) marad is ez a tendencia.     ChatGTP és Mesterséges Intelligencia (AI, azaz artificial intelligence)   Most már szinte mindenki tud a fentiek létezéséről, hiszen mi, hús-vér emberek akár egy kezünkben fogott ceruzával, akár az általunk utasított mesterséges intelligencia alapján működő szoftverekkel, de valamiért fontosnak tartjuk, hogy írjunk róla. Valószínűleg azért is, mivel nagyon izgalmas a téma, és mindannyiunkat érint. És mert a ChatGTP-t akár a nagymamánk is képes lenne használni, hiszen csak kérdéseket kell feltenni neki. De ha például azt kérdezné, hogy a vásárcsarnokban Giziéknél vagy Gézánál olcsóbb-e a tojás, azt sajnos nem fogja tudni megmondani neki – feltételezve, hogy sem Gizi néniék, sem versenytársuk nem fordít erre időt és energiát, hogy a virtuális térben is megjelenjen. Vagy ha ott is van már, nagyon valószínű, hogy nem frissíti naponta a tojás aktuális árát, így AI nem fogja megtalálni azt (a nagy multiét biztosan, de a mama nem ott szeretne vásárolni). Ugyanis ami nincs a világhálón, arról ő (egyelőre) nem tud. Utasíthatná nagyi arra is, hogy szövegezzen meg egy táviratot, amiben részvétét fejezi ki egy távoli rokonnak, de azt mégsem tenné jó szívvel, hiszen ő a saját érzéseit szeretné megfogalmazni, és nem egy ahhoz nagyon hasonlót, hanem pontosan azt, amit érez. Egy ilyen esetről már cikkezett az amerikai sajtó: közfelháborodást váltott ki egy iskola MI-val megíratott együttérző levele. Valljuk be, ha nem hagyták volna ott a mondatot a végén véletlenül, hogy a szöveg ChatGTP-vel készült (amit automatikusan odaírt a szoftver, ember pedig úgy tűnik, nem ellenőrizte alaposan), egyáltalán nem derült volna ki, hogy nem az egyik tanár szövegezte. Miképp a most olvasott cikkről sem lehet megállapítani, vajon hogyan készült…, csak bízhatsz a megérzésedben, és bennünk, akik biztosítunk felőle, kedves Olvasó, hogy ezt a tárhely-blogot mi, a DiMa.hu csapata jegyezzük.     De vajon meddig marad meg az állásunk?   Sok tudósítás latolgatja, mely munkakörök lehetnek veszélyben a mesterséges intelligencia miatt. És bár már lehet, hogy a szövegírásra fejlesztettekkel kiolvastatták a Jókai-összest, a végeredményt mindenképp utógondozni kell. Ez valóban kevesebb időt és talán kevesebb munkát is igényel. Egyesek félnek tőle, riadtan tekintenek a gépesített jövőbe, de a hangos- és e-könyvek sem vették át az uralmat a könyvpiacon. Egyszerűen szeretjük a könyv illatát és magazinokat is lehet még kapni – igaz, jóval kevesebb a nyomtatott példányszám, és persze a piac is átalakult. Miképp a XIX. század elején zajló ipari forradalom során is nagy tömeget tettek ki a kétkedők, ugyanúgy az automobil, a Zeppelin, vagy Neumann első számítógépe esetén. Az online világ megreformálásán kívül nagy hatással lehet a virtuális téren kívül valóban megélt pillanatainkra is. Több szoftverrel és jó sok rendelkezésre álló adattal pontosan ki lehet számolni, hogy mi a legideálisabb gyakoriság, amikor a háztömbből el kell szállítani a kukát, de azt még mi húzzuk ki, és a narancssárga ruhások ürítik. Viszont ha megkérdezzük tőle, van-e javaslata arra, hogyan érhetjük el, hogy minél kevesebb szemetünk legyen és minél fenntarthatóbb háztartást vezessünk, seperc alatt ellát jó tanácsokkal, így már a kereséssel is időt és energiát spórolunk, nem beszélve arról, ha helyesen be is vezetjük az új szokásokat, valóban teszünk a Föld jobblétéért. Persze az is igaz, hogy az általa adott „tanácsokat” tudnunk kell és nagyon fontos is megszűrni, „ő” csak összegyűjti, amit az internetre annak eddigi rövid létezése alatt feltöltöttek – akár mondvacsinált, önmagukat gurunak tartó egyének… A verseny rohamos fejlődést eredményez a technológia tökéletesítése terén. A média ugyan még csak a ChatGTP-től hangos – ez a leglátványosabb és legkönnyebben értelmezhető formája egy halandó számára, de a felhő alapú tárhely-szolgáltatások, a robottechnológia, és szinte bármely egyéb területen is fejlesztések sorát hozza, vagy okozta is már.     Intelligens DiMa szolgáltatások   A DiMaCloud, a DiMa.hu felhő-tárhelye is folyamatosan fejlődik a használt szoftver frissítéséből adódóan. Mi továbbra is ajánljuk, hogy tárold adataid felhőben, de a földön tartott árakkal. Így mindent egy gombnyomással lehívhatsz, megoszthatsz, kezelheted a feladataidat, a naptárban ütemezheted azokat – olyan gyorsan, akár a ChatGTP válaszadása. Minket, programozókat, vagy a számítástechnika bármely területével foglalkozókat eddig is „kockásítottak”, de jelentjük, és megerősítjük, a DiMa.hu csapatánál az érzelmi intelligencia-hányados is fejlett szintet mutat, és a DiMa.hu honlapján felugró Messenger-ablakba írt üzeneteidre, kérdéseidre kollégáink válaszolnak Neked, hogy a Te személyes problémádra minél gyorsabban meg tudjuk adni a lehető legjobban személyre szabott megoldást. Folyamatosan törekszünk a minőségi support biztosítására, és arra is, hogy a legújabb technológiákat integráljuk rendszereinkbe. A technológiai fejlődés követése és bevezetése a legalapvetőbb elvünk.     Keresd és teszteld ügyfélszolgálatunk, ne csak a chatrobotokat! Írj nekünk, vagy hívj fel minket itt: https://www.dima.hu/kapcsolat/ – emberi hangot fogsz hallani, és nem robotot, amelyet csak betanítottak!  

Bemutató videók

Vezerlopultom.hu - Email jelszó megváltoztatása
Microsoft Outlook 2013 levelező kliens beállítása

Kapcsolat

Kapcsolatfelvétel
Viszonteladóknak
Impresszum

Ügyfélszolgálat

Számlázás: +36 52 322 121
Műszaki: +36 52 212 284
Fax: +36 52 500 312
E-mail: info[kukac]dima.hu
Skype: dima.hu.kft
Facebook: fb.com/dimahukft

GDPR

Sütik kezelése
Adatkezelési tájékoztató
Adatvédelmi nyilatkozat
Elállási nyilatkozat
Adatfeldolgozói minőségben megjelenő szerződő partnerek kiegészítő nyilatkozata
2008-2023 | © DiMa.hu Kft. | Csatlakoztatjuk a világhoz. | Tárhely és domain regisztráció
↑