How Can We Help?

Sok kéretlen levél érkezik a saját domain névről, levélszemetet kaptak mások a címemről

Vissza az összes témához
Az alábbi esetek valamelyike áll fenn: Az email fiók jelszava illetéktelen kezekbe került: ilyen esetben a fiók jelszavával bejelentkeznek a spam küldők és a nevünkben küldenek ki emaileket. A postaládában a sikertelen kézbesítések miatti  visszapattanó leveleket látjuk. Szükséges intézkedések:
  1. E-mail fiókunk jelszavának megváltoztatása a tárhely vezérlőpultjában
  2. Minden eszközt, ami ami a kérdéses e-mail fiókhoz kapcsolódik, ellenőrizni szükséges vírus és malware kereső porgrammal.
  3. Az eszközökön ellenőrzés után adjuk csak meg a fiók új jelszavát. Fontos hogy tiszta gépeken adjuk csak meg az új jelszót, mert ellenkező esetben az eszköz ismét spam küldésbe kezdhet, ami nagyon bosszantó és megnyújtja az elhárítási folyamatot. Célszerű azokat az eszközöket, amelyekben kisebb bizalmunk van a jelszó frissítési sor végére hagyni.
  4. Közben ügyelni kell rá, hogy az eszközök (e-mail kliens programok) a régi jelszóval ne próbáljanak meg kapcsolódni a fiókhoz, mert a sok téves autentikációt a kiszolgáló tűzfala blokkolni fogja.
A weboldalunkat feltörték. A weboldal biztonsági réseit kihasználva olyan fájlok íródtak a tárhelyre (vagy sorok meglévő fájlokba) amik a spam küldését végzik. Ezt az esetek többségében a szerverek üzemeltetői észlelik, a feltört oldal működését felfüggesztik, ilyenkor az ajánlott megoldás az oldal tiszta forrásból való újratelepítése. Azt, hogy melyik esetről szó,  célszerű szakember segítségével megítélnünk. Felderítéséhez a visszapattant üzenetek valamelyike szükséges. Azok általában jelzik a probléma pontos okát.