Olvasási idő: ~6 perc
Használj egy olcsó automatikus vevőszerző gépezetet!
Ugye Te is érzed, hogy ha a közösségi média bármely csatornáján keresztül próbálod elérni a célközönséged, egyre nagyobb nehézségekbe ütközöl nap mint nap? Már azt sem tudod, mikor posztolj ahhoz, hogy akár csak egy kis elérést és aktivitást generálj: van, aki a legaktívabb időszakokra esküszik, míg mások a „lehetetlen időpontok” posztjaival mérnek nagyobb eredményeket. Természetesen ezeket a csatornákat és oldalakat nem lehet figyelmen kívül hagyni, a különböző célcsoportjaid biztosan jelen vannak rajtuk, és használják is őket, így Neked is ezt kell tenned, de nem minden áron, és nem görcsösen. Ne keseredj el, ha épp kilátástalannak tartod a vállalkozásod helyzetét, ami a közösségi média megjelenéseidet illeti, hiszen van egy olyan kommunikációs csatorna, amelyet sok kis- és középvállalkozás még mindig alulértékel: ez a rendszeres e-mail-küldés, vagyis a hírlevél. Ez az eszköz alkalmas arra, hogy egy automatikus vevőszerző gépezetet fejlessz ki segítségével – hatékonyan, nem hatalmas költség- és munkaerő-ráfordítással. Amely befektetés ráadásul gyorsabban megtérül, mint egyéb marketingeszközök. Az egyik legnagyobb előnye, hogy kézzelfoghatóan sok munkát vált ki, így már az elején mérhetően és érezhetően eredményes.A hírlevél
az egyik leghatékonyabb eszköz a közvetlen kapcsolattartásra az ügyfelekkel.- Személyre szabottan és közvetlenül szólíthatod meg az olvasót, ami erősebb kapcsolatot teremthet közöttetek. Az olvasó azt érzi, hogy a levélben közvetlenül hozzá szólsz, neki írsz. Ez pedig növeli az érdeklődést és az elkötelezettséget az ügyfelek részéről.
- A levelezés tehát egy olyan személyes kommunikációs csatorna, amely lehetővé teszi, hogy szorosabb kapcsolatot építs az ügyfeleiddel. Egy egyszerű beállítással – például a feliratkoztató űrlapon a becenevét kérve – könnyen elkezdheted felépíteni ezt az erős kapcsolatot, aminek hatása jó eséllyel realizálódni fog bevételeidben.
Építs e-mail-listát, sosem késő!
Ha feliratkoztatod a honlapod látogatóit, a listád olyan érdeklődőkből és vevőkből fog állni, akik már érdeklődnek a vállalkozásod iránt, így valószínűbb, hogy reagálnak majd az e-maileidre és könnyebben válhatnak visszatérő, rendszeres vásárlóiddá, partnereiddé. Ha különböző érdeklődési kör vagy földrajzi elhelyezkedés szerint gyűjtöd őket – azaz a kínált terméked/szolgáltatásod szerint csoportosítod a feliratkozottaidat –, akkor még jobban elkülönítheted és személyre szabhatod a hírleveleidet, külön-külön célcsoportoknak fogalmazva azok szövegét, speciális kedvezményeket nyújtva számukra.A hírlevélküldő szoftverek és szolgáltatások egyik legnagyobb előnye, hogy
- automatizálják a folyamatot, és
- segítenek hatékonyabban és eredményesebben kommunikálni az ügyfelekkel.
- Az ilyen szolgáltatások lehetővé teszik, hogy előre tervezett üzeneteket küldj a megadott időpontokban, illetve az alapján, hogy az ügyfeled, vagy leendő partnered milyen szakaszban, hányadik lépésben tart a marketingcsatornádban, vagyis épp feliratkozott, feliratkozás nélkül vásárolt, névnapja van stb. Ezek alapján például üdvözlő e-maillel köszöntheted, vásárlásra ösztönző ajánlatokat küldhetsz neki, figyelmeztetheted a webáruházadban a kosarában hagyott termékekről, személyes ajánlásokat, kedvezményeket tehetsz és még sok más, a vállalkozásodra, tevékenységedre szabott témájú levelet küldhetsz neki – mindezeket általad egyszer előre beállítva. Így azokat a leveleket az adott lépés megtételét követően küldi ki neki a rendszer automatikusan, anélkül, hogy neked újra és újra ezt figyelned kellene. Persze az ajánlataid mindig érdemes frissíteni, hogy célcsoportod minden tagja, akik különböző elköteleződési szakaszban vannak, a saját szintjüknek megfelelő és aktuális e-maileket kapjanak.