Tudod mi az optimális képméret a Google szerint?

Olvasási idő: ~6 perc

Tudod mi az optimális képméret a Google szerint?

Tudod mi az optimális képméret a Google szerint?
Ha egy webshopot indítasz a kép optimalizálást mesteri szinten kell tudnod! Egy online vásárlói felületen a képek fontos alapkövei a vállakozásodnak. Maradtál már ébren éjszaka olyan kérdéseken gondolkozva, mint az alábbiak?: A Google, miért nem hozza ki első találatok között az én webshopomat és képeimet? Szükségem van „Alt Tag”-ra? Mi a különbség a JPEG, GIF és a PNG között? Talán mást kéne használnom?— Ebben a blogban ezekre és még sok más kérdésre adunk választ! 1. A képek neve, leírása és angol változata Nagyon könnyű készíteni egy képet, név nélkül elmenteni vagy a telefon által adott névvel feltölteni. De mielőtt megtartod ezt a rossz szokást, nézzük, miért ne tedd! Amikor keresésről van szó igenis fontos a kép minősége, neve és leírása. A leírás sokat segíthet a találat kiadásában, minél több és pontosabb leíró szavakat használj! A kép amit feltöltesz szintén ahhoz kapcsolódó névvel rendelkezzen, mert eszerint is megtalálhatnak! Gondolkodj el azon, hogy az online felhasználók hogyan vásárolnak? Milyen szavakat használnak, amikor keresnek, böngésznek? Ahhoz méltán, amilyen termékeket, szolgáltatásokat árulsz, úgy próbálj hasonló szavakat, kifejezéseket használni. Ha azt hiszed ez nem így működik és nem számít, próbálj meg rákeresni! A képek leírása és elnevezése nagymértékben növeli a keresési találataid esélyét! 2. Intelligens kiegészítés a böngészőben. Amikor a böngészőben keresel, például a Google-ben már egy fél mondat vagy szó esetében is egész szavakra, mondatokra dob ki számos lehetőséget a kereső, általában ezek a legnépszerűbb kifejezések, keresési feltételek. Már csak ebből a szempontból nézve is nagyon fontos a képeid leírása és neve! Képet is szavak szerint keresnek, mindig a legkeresettebb, legnézettebb képek lesznek elől, a mérvadóak! Próbáld ki bátran, garantáltan meg fogsz lepődni! Nem kell minden létező, esetleg népszerű kifejezést sem odaírni a képekhez, ugyanis ez nyomasztó és túl sok, zavaró a fogyasztó számára! 3. Pozícionáld be a kép arányait és méretét. Próbálj lehetőleg nagyméretű, éles és jól látható képeket használni! Egy rossz minőségű, kicsi képen semmi nem látszik, nem jól kivehető. A netes vásárló szereti megnézni, hogy mit is vásárol. Lehetőleg több szögből, nézetből fotózd le, akár részleteket is belőle! Állíts kicsit a színeken, hogy szép és színes képeid legyenek, viszont tartsd meg a valósághoz hű kinézetet! Nem szabad túlzásba sem esni, hogy egy élénk kék helyett kap egy halványszínű, csekélyebb minőségű terméket! 4. Vigyázz a kép kiterjesztésével! Fontold meg ezeket: A legtöbb fogyasztó 3 másodpercet vár átlagosan egy betöltésre laptopon, tableten vagy számítógépen, telefonon ez 5 másodperc! Az Amazon észrevette, ha 1 másodperccel lassabb a töltési idejük éves szinten 1,6 milliárdot veszítenek. A Google oldalakat használ erre a töltési időre, algoritmus sorrendben. Ha a weboldaladon a képeid 15másodpercig vagy több mint 15 másodpercig töltenek be, viszlát, elbúcsuzhatsz  a vásárlóidtól, látogatóidtól. Mit csinálhatsz? A képek mérte nagyban befolyásolja, azt, hogy mennyi idő alatt tölt be a látogatónak. Értelem szerűen minél nagyobb egy kép kiterjesztése, annál tovább tart a betöltése. A legjobb, ha alapból tömörített képeket használsz, így nem fog annyi idei tartani, nem várakoztatod meg a látogatóidat! Amennyire lehet, csökkentsd le a képek kiterjesztését, de a minőségét ne rontsd le! Külöböző képszerkesztőkkel tudsz képeket retusálni, vágni, javítani, viszont ezeken kívül a kép kiterjesztését is tudod csökkenteni, minőség vesztés nélkül! Használd a „Save for” web opciót, amely a legkisebb képkiterjesztést hozza létre a kép minőségét megtartva! Ha nincs Photoshopod használj ingyenes vagy online képszerkesztőt a kiterjesztés csökkentésére! Például: PicMonkey, Pixlr, FotoFlexer vagy használd a Gimpet! A Gimp sok mindenre képes a Photoshophoz hasonlóan, bár jóval egyszerűbb és gyengébb, de legalább ingyenes! A Google azt javasolja, hogy próbáld a képméreteidet 70 KB körül tartani! Nagyméretű képeknél nehéz feladat, de nem lehetetlen! 5. Milyen fájl típusokat használj? Itt van három remek fájl típus, mint a JPEG, GIF vagy a PNG! JPEG esetében a képtömörítés mértéke állítható 10-15%-nál még nem észrevehető a kép minőség romlása, viszont sajnos további csökkentés esetében nagyon észrevehető. Viszont minden böngésző ismeri és weboldalkészítéshez nagyon jól használható! A GIF sajnos csak 256 színt ismer fel, ami miatt a színkezelés és színátmenetek felismerése nem igazán előnye. Veszteségmentes formátum, így nagyon jó minőségű képeket tudsz használni, viszont sokkal nagyobb kiterjesztéssel. A GIF előnye, hogy minden böngésző felismeri és csak így tudsz mozgóképeket használni a weboldalon! A PNG a GIF-hez hasonlóan ingyenes és minden böngésző képes felismerni, viszont több mint 256 színt ismer fel és 24 bites színmélységet is támogat. Valamint sokkal jobb a tömörítési aránya is, valószínűleg ez a legmegfelelőbb fáj típus Ezeket a tanácsokat megfogadva sikeresebb és hatékonyabb weboldallal, webshoppal rendelkezhetsz!