Biztos vagy benne, hogy a látogatóid mindent megnéznek a weboldaladon?

Hat biztos tipp a weboldalad olvashatóságának növelésére.

Mielőtt kiválasztod a weboldalad színét vagy a kinézetét a főoldal elrendezésének, értened kell, hogy az emberek hogyan olvasnak a neten. Az Internet drasztikusan megváltoztatta azt az utat, ahogy az emberek vásárolnak és kommunikálnak, ez ugyanúgy megváltoztatta azt, hogy hogyan olvasunk. —

Az agyunk másképpen válaszol, amikor szöveget olvasunk a képernyőn ahhoz képest, amikor valamit papíron olvasunk. Az online irányzatok lefolyása gondolatban hosszabb ezért kevesebbre emlékszünk olvasás közben. Amikor egy jól dizájnolt weblap elrendezést nézzük, az emberek ügyesebben fókuszálnak és hatásosabban dolgozzák fel azt, amit olvastak. Megérteni, hogy az emberek hogyan olvasnak online, segíteni fog elkészíteni a weboldalad dizájnját a modern szemlélő számára, jobb lesz a használhatósága.

1. Digitális elégedettség olvasása

Kutatások a korai 1800-as évek tudósainak kísérletei alapján felfedezték az olvasók között a közös mintát. Általánosan, amikor könyvet olvasol, a szemeid ellátnak a távolba, amit kutató, vizsgáló útnak nevezünk. Ezen az úton a szemek követik, a mondatot egy pár szavon keresztül mielőtt megállnak. Ebben a szünetben az agyad feldolgozza, amit olvasott mielőtt folytatod. A legtöbb ember nem egyenlően érzékeli, hogy így olvas. Amikor online tartalmat olvasol a szemed követi, vizsgálja az útvonalakat, keresi az F alakú mintát. Ez a döntő eszköz abban, hogy az oldalon maradsz és elolvasol, mindent vagy tovább kattintasz.

Biztos vagy benne, hogy a látogatóid mindent megnéznek a weboldaladon?

Az F mint a szemedben:

  1. Elolvasod a felső részt (fenn szorosan) horizontálisan
  2. Kissé elmozdul a tekintet lefelé és átsuhan az új szekción horizontálisan
  3. Felugrik a tetejére és vizsgálja a mellék részt

Legyél figyelmes erre a modern vizsgálati mintára, amikor készíted a weboldalad dizájnját, mert amikor az emberek rosszul dizájnolt weboldalt olvasnak, frusztráltak lesznek és a frusztráció nem vezet áttöréshez. Ráadásul az átlagos netezők csak az oldal 60%-át olvassák el egy adott weboldalon, szóval ez azt üzeni, hogy irányítani kell a célcsoport figyelmét, szükséges a weboldalad tartalmát könnyen olvashatóvá tenni. Egyébként az emberek nem olvasnak annyi tartalmat, mint amit megnéznek.

2 A Felhasználó elvárásai

Amikor felépíted a weboldalt, készítsd felhasználói elvárásokkal elméletben. Az oldal látogatóinak van bizonyos előítéletük, kiindulásképpen olyanokat nem kellene megszegni, mint ezek:

  • Rólunk és a Kapcsolat oldalak kifejezőek legyenek és hitelesek
  • Ne legyenek elterelő elemek, mint automatikus lejátszású videók
  • Cég logó (pozícionálva a bal margóhoz) a cég felismeréséhez
  • Könnyű navigációs eszközök, működő linkek, valamint figyelni arra, hogy a látogató könnyen, gyorsan visszatérhessen a kezdőlapra
  • Egy térkép, ami mutatja az utat, a helyet

A több útmutatással gondoskodsz az olvasóidról és a jobb felhasználói élményről. Mert a mai online felhasználók feldolgoznak, figyelnek, nem pedig olvasnak. Készítsd a tartalmaidat könnyen nézhetővé ezekkel:

  • A kulcsszavak világosabbak helyettesítő színekkel, félkövér vagy nagyobb betűmérettel
  • Informatív alcímek
  • Rövid bekezdések

És végül bár az első benyomás számottevő, az elégedettség önmagában is lényeges.

A te bekezdéseid, blogolásod legyenek személyes írások, mert más oldalakról másolva kimásolhatod az elgépeléseket, helyesírási hibákat és inkább legyél hiteles, mert ez szétszórtságot sugalmaz a célcsoport felé.

3. Képek

Grafikai anyag-néha több, mint szó választás. A beszámolók szerint a látogatók nagy része valószínűleg megnézi a videók és képek 100%-át míg a szövegek csak 50-60%-át olvassák el.

Figyelembe véve ezeket a tényeket a képekről Jeff Bullastól:

  • A weboldalon 94%-al több időt töltenek, ha találhatóak rajta képek
  • Az online vásárlók 60% jobban szeret olyan oldalakra kattintani, ahol találhatóak képek
  • A vásárlók úgy érzik a bemutató képek, fontosabbak, mint a leírás
  • A képek a Facebook posztokban 37%-al népszerűbbek, mint a szövegek

Tartsd, észben a képeid illjenek a tartalomhoz, mint a bemutató fotók vagy egyéb képek, szorosan kapcsolódjanak a tárgyhoz/témához. A weblap látogatóit nem a filterek érdeklik.

4. Szín

Bárki aki a marketingben dolgozik megmondja neked, hogy a szín nagyon fontos tényező. A speciális színfokozatok nagyon találóak, eredményesek, függően a kortól tekintve a szokásaikat és a te célcsoportodat. A színskálával, amit használsz hízelegni, tudsz a látogatóknak a vásárlás során, tettre készteted őket. A szegényes színválasztás elvezetheti őket máshová.

Kutatások a marketingben ezeket jelezték:

  • 85% a fogyasztóknak a kedvelt szín alapján vásárol, így ha a termék olyan, megfogják vásárolni
  • 42% az embereknek bírálja a weboldal szín sémáját
  • 52%-a a vásárlóknak nem tér vissza a weblapra, ha a szín miatt fordulnak el az oldaltól
  • A szín a fő elem egy márka felismerésében (80%-ban)

Tippek, hogy használd a színeket a weboldaladon:

  • Ne használj négynél több színt
  • A három legnépszerűbb szín egy weboldalnak a zöld, kék és narancssárga
  • A szín aktivitásban a piros a sürgetés, sürgősség színe, a narancs bátorít, a kék pedig a bizalom színe

5. Betűtípus

Betűtípust választani nem olyan egyszerű, hogy fogod és felhasználod a kedvencedet. Az üzletben a betűtípus megmutatja a különbségeket és azt, hogy az emberek hogyan gondolkodnak. Példaképpen tanuljuk meg, hogy a hihetőség csökkenése vagy növekvése függ ettől, amikor olvasunk. Amikor a dokumentum Comic Sans vagy Helvetica betűtípussal íródott az olvasok nem igazán hitték el, amit a szövegben olvastak, míg a Baskerville betűtípussal írt szöveget elolvasták, mert hitelesebbnek érzékelték.

A legmegfelelőbb, legkedveltebb 3 példa:

  • Arial, 12 pontos betűmérettel általános
  • Verdana, 10 pontos betűmérettel a kisebb nyomtatáshoz
  • Georgia, 12 pontos betűmérettel a többi formális kinézethez

6. Elrendezés

Először van egy színpalettád, vannak képeid és elképzeléseid a weboldalhoz, fókuszálj az elrendezésre. Emlékszel az F alakú mintára, amiről korábban említettünk? Ez az ahonnan igazán származik.

Először néhány tény a weboldal elrendezéséről:

  • Az online olvasók 80%-kal többet olvasnak és nézelődnek az oldal felső részén, amíg az alján ez csak 20%
  • A webes olvasók 69%-kal több időt tölt el egy weblap bal oldal és csak 30% -ot tölt a jobb oldalán

A legjobb weblap elrendezések követik az F alakú mintát, ide helyezik el a legfontosabb információkat és a képeket a többi helyre teszik.

  • A logó felül, a baloldalon van a legjobb helyen, egyszerű és tiszta navigációval
  • Informatív fejléc a főrészen
  • Fontos információk az első két bekezdésben

Manapság a netezők világában, előbb ülnek le az interneten olvasni, mint befeküdni az ágyba egy könyvvel. Ha figyelsz az olvasóidra és szeretnéd fenntartani az érdeklődésüket, kövesd az F alapú mintát!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük