Technikai SEO

Olvasási idő: ~6 perc

Technikai SEO

A Technikai SEO nem csak a robot.txt beállításáról szól. Ebben a bejegyzésben 13 dologról lesz szó, amin dolgozni kell, hogy a keresési találatok között első helyen szerepelj. Néhány dolog ezek közül elvégezhető lesz a vezérlőpult felületünkön is.

Meta tag-ek és alt paraméterek használata

Egyszerű feladat, de gyakran feledésbe merül a weboldalon ‹title›, ‹keyword›, ‹description› attribútumok megfelelő beállítása. Ha a weboldalon elhelyezett képekhez is adsz meg címet és leírást, a kép keresési eredmények között is sokkal jobb helyen lehet találat a weboldaladra.

CMS, szkript, plugin és modul frissítések

Célszerű a weboldal minden komponensét naprakészen tartani, mivel számos előnye van és biztonsági szempontból sem elhanyagolható. A Google mellőzi/derankeli az elhanyagolt weboldalakat. A látogatók sem szeretik ha valami nem úgy működik, ahogy kellene és a csökkenő látogatási idő, elnavigálások befolyásolják a keresőmotorok általi rangsorolást.

JavaScriptek minimalizálása, node.js használata

A kereső robotok szekvenciálisan szkennelik az oldalt. Ha valahol a folyamat elején egy nagyobb szkript betöltése túl sok időt vesz igénybe, akár le is állhat a szkenneléssel, ezért célszerű minimalizálni az oldalon használt JavaScriptek számát, optimalizálni azoknak a futási idejét. Esetenként célszerű lehet a JS kód futtatását szerver oldalon megoldni. Ez utóbbira való a node.js. A vezérlőpultunk egyéni kiszolgálóra szánt verziója támogatja a node.js futtatását.

SSL tanúsítványok használata

Az egyik legegyszerűbb dolog, amit megtehetsz. A keresők előnyben részesítik a biztonságos kapcsolaton keresztül (HTTPS) elérhető weboldalakat a nem biztonságos elérésű oldalakkal szemben. Manapság a böngészők is figyelmeztetnek, ha nem biztonságos kapcsolaton keresztül töltünk be egy weboldalt. Egyes böngészőkben már nem csak csendes figyelmeztetés jelenik meg, hanem aktívan blokkolják a nem biztonságos oldalakat. Vezérlőpultunkban lehetőséged van ingyenes SSL beállítására, amit az SSL menüben találsz meg. Ez a legtöbb egyszerű weboldalhoz megfelelő és a legtöbb böngésző támogatja. Amennyiben webshopot üzemeltetsz, vagy komolyabb célokra és levelezésre használod a tárhelyet, célszerű lehet alternatív tanúsítványaink közül választanod.

Olvasható URL-ek használata

A keresők beállított kulcsszavak mellett a weboldalon lévő hivatkozásokban is keresnek. Olvasható, a tartalomra utaló linkekkel sokkal előrébb lehet kerülni a keresési találok listáján.

Ne legyen CSS közvetlenül a HTML kódban

Style tag-ek használata helyett írj külön CSS fájlt és a lehető legkevesebbszer használj style attribútumot. Ha a megjelenés megköveteli, hogy minden H1 fejléc egy bizonyos stílusú legyen, csak add meg a CSS fájlban.

Minden népszerű kijelző felbontásra legyen jó elrendezés

Termékek iránti és egyéb kereskedelmi jellegű keresések 70%-a mobil eszközökről érkezik. A Google ellenőrzi, hogy egy adott weboldal mennyire mobilbarát. Egy általános, autmatikusan felbontásra illeszkedő megjelenés nem mindig jelenti azt, hogy az mobilbarát. Fontos a betűméret, zsúfoltság, és hasonlóak. Van, hogy sokkal jobb eredményeket lehet elérni egyes eszköz típusokra külön elkészített elrendezéssel. Ezt nem csak a keresők jutalmazzák, a felhasználói élményen is sokat javíthat.

Legyen minden böngészőre optimalizálva

Úgy tűnhet, hogy ma már csak a Chrome létezik, mint böngésző, de még mindig létezik Opera, Safari, Firefox és egyebek. Ne felejts el megbizonyosodni arról, hogy az oldal minden böngészőben jól működjön.

Betöltési idő

Ugyan egyre több helyen elérhető az 5G és egyre gyorsabbak az eszközeink, még mindig vannak oldalak, amik elfogadhatatlanul lassan töltődnek be. Bizonyosodj meg arról, hogy a tied nincs ezek között. A betöltési idő fontos faktor a weboldal rangsorolásában a keresők számára. A Google PageSpeed segítségével futtathatsz teszteket, ahol az eredmények mellett javaslatokat is kapsz, hogyan javíthatod az oldal sebességét.

rel=canonical

A Google számára fontos, hogy ugyan az a tartalom ne legyen duplikálva az oldalon belül, de előfordul, hogy szükséges a tartalom egy részének ismételt felhasználása. Ilyen esetekben állítsd be a canonical tag-et minden duplikált tartalom esetén.

micro-markup használata

A keresők egyedi szövegre fókuszálnak és nem szeretik az ismétlődő tartalmat, de mit tegyen egy webshop ha egy rakás terméknek hasonló tulajdonságai vannak? Használjon micro-markup-ot. Ennek köszönhetően a keresőmotor megérti, hogy hol van a termékleírás az oldalon és hol vannak az egyéb tulajdonságai, ezáltal nem fog egyedi szöveget megkövetelni ott, ahol ez nem lehetséges. További előnye, hogy esetenként, megfelelő implementáció esetén a keresési találat több információt fog tartalmazni és szebb is lesz.

Oldalak kizárása az indexelésből

Fejlesztés alatt álló, hiányos, rossz megjelenésű aloldalakat zárj ki az indexelésből. Mielőtt hagynád a keresőknek indexelni a félkész odalakat, fejezd be őket, mivel egy ilyen oldal negatívan hathat a keresési eredményekre.

A lehető legkevesebbszer jöjjön elő 404-es hiba

Ha a látogatók sűrűn 404-es oldalra tévednek, az oldal egyre lejjebb kerül a találati listákon. A lehető legkevesebb ilyen jellegű hiba legyen. A leggyakrabban elgépelésből, törölt bejegyzésből vagy rossz átirányítás beállításból adódik ez a probléma.

Memo

  • Meta tag-ek és alt attribútumok megfelelő használata
  • Kódok, CMS rendszer naprakészen tartása
  • JavaScript-ek optimalizálása, node.js
  • SSL tanúsítványok használata
  • Barátságos URL-ek használata
  • HTML helyett a stílus CSS fájlokban való leírása
  • Megfelelő megjelenés, elrendezés minden népszerű felbontáshoz
  • Böngésző kompatibilitás ellenőrzése
  • Betöltési idő optimalizálása
  • Ismétlődő tartalom mellőzése, canonical tag-ek használata
  • micro-markup használata
  • Oldalak kizárása indexelésből
  • 404-es oldalak minimalizálása

forrás: ispmanager.com