Tartalom marketing vagy hagyományos marketing ?

Olvasási idő: ~6 perc

Tartalom marketing vagy hagyományos marketing ?

Hirdetés nélkül senki nem fogja ismerni a termékeidet és a szolgáltatásaidat, ezért ajánlanod kell. Két lehetőséged van arra, hogy információkat adj a fogyasztóidnak: van a hagyományos marketing vagy a tartalom marketing. —A legjobb marketing az, amelyben ez a kettő keveredik egymással, de a feladatod, hogy a legjobb hirdetési formát megtaláld ahhoz, hogy elérd a céljaid.— Tartalom marketing vagy hagyományos marketing? Mielőtt elvetnéd a hagyományos marketing lehetőségét, mert idejétmúltnak gondolod és csakis a tartalom marketingre fókuszálnál, mert az új és korszerű vess egy pillantást a két stratégia közti különbségekre! Hagyományos marketing csatornák és tartalom marketing stratégiák Az első és a legnyilvánvalóbb különbség a kettő között az elosztás. A hagyományos marketing követi a médiumokat, hogy üzenetet továbbítson:
  • Kereskedelmi Tv és rádió
  • Újságok és magazinok
  • Fejlécek, címszalagok
  • E-mail felületeken hirdetés, brosúrák, szórólapok
A tartalom marketing teljesen más elosztású csatornákat használ. Ebben a marketing stratégiában a legnépszerűbb szociális média platformokat használják fel a hirdetésre, több mint 92%-ban erre hagyatkoznak.
  • E-mail üzenetek
  • Weblap bekezdések
  • Blogolás, beleértve a te posztjaidat és a látogatók bejegyzéseit
  • Grafikák
  • Videók
  • E-book
Minkét marketing taktikának megvan a maga előnye és hátránya. Például a hagyományos marketing taktikák különösen a TV és rádió óriási célcsoportot ad neked. A másik oldala az, hogy ez a hirdetési módszer nagyon költséges, így a kisebb vállalatok, cégek számára ez nem túl kifizetődő. Ez esetben jó hirdetési lehetőség számodra a Youtube. Mondani vagy adni A hagyományos marketing elmondja a célcsoportnak, hogy miért van szükségük a termékeidre, szolgáltatásaidra vagy azt, hogy hogyan szerezhetik meg azokat. Az üzletek, amelyek ezt a módszert alkalmazzák, keresik a demográfiai célcsoportot és kísérletet tesznek, hogy meggyőzzék őket a vásárlásról, valamint gondoskodnak a visszatérítésről. A tartalom marketing teljesen más úton közelíti meg. Elé helyezed a fogyasztónak az ajánlatod úgy, hogy ő azt használhatónak és érdekesnek találja, így eléred a célod. Talán egy vicces videóval inspirálhatod, ez összefügg a sajátos termeléseddel. Ezzel a megközelítéssel olyan helyzeteket, szituációkat adsz a vásárlóidnak, amit becsülnek és, ha végeztél a munkával vissza fognak térni hozzád, ha szükségük lesz a szolgáltatásaidra. A márkák bemutatására és eladásuk növelésére az események remek lehetőséget kínálnak, ha valamilyen célt szolgálnak, valakit vagy valamit szponzorálnak kiváló reklám számukra. Ezeken az eseményeken a weboldalak, Facebook oldalak feltüntetése is jelentős szereppel bír, mert több követőt, több potenciális vásárlót fognak szerezni. Párbeszéd vagy monológ A hagyományos marketing irányzatok egyoldalúak. Kiküldesz szórólapokat vagy bemutatod a Tv-ben a szolgáltatásaidat, termékeidet és az emberek látják ezt, viszont nem tudnak vissza jelezni. Ebben az esetben nincs hely, ahol feltehetnék a kérdéseiket vagy elmondhatnák a véleményüket. A tartalom marketing interaktív. Köszönhetően az internetnek, a fogyasztóid véleményezhetik a szolgáltatásaid, termékeidet, kérdéseket tehetnek fel és kapcsolatba léphetnek veled. Ez a lehetőség sokkal egyszerűbbé teszi a márka bemutatását és megtalálását. Általánosítás vagy Személyre szabás A hagyományos reklámok több nézettséget jelentenek célcsoport szempontjából. A legnézettebb televíziós esemény a történelemben a 2015-ös Super Bowl volt, amit 114.4 millióan néztek. A hagyományos marketing csatornák hatalmas hangot adnak, egy esemény előtt hosszú ideig hirdetnek. Más szemszögből a tartalom marketing több bizalmat ad a fogyasztónak, mert előtte van, látja a visszajelzéseket és reagálni tud rá, könnyebben tud döntést hozni. Másrészről az újságban, magazinban hirdetés is kifizetődő például kertészeti üzleteknek, ahol az emberek láthatják a képeket, szövegeket olvashatnak és pontosabb leírást kaphatnak egy adott termékről. Hogyan gondozzák, ápolják a növényeiket, mit adjanak nekik. A tartalomi marketing kampánya teljesen máshogy nézne ki egy ugyanilyen kertészeti cég esetében. Például egy blog oldalon a bejegyzések, posztok tanácsokat, tippeket adhatnak egy fogyasztónak vagy egy potenciális vevőnek. Ezek a kis tippek közelebb hozzák a fogyasztót a márkához és a hasonló érdeklődési körrel rendelkező emberekhez is. Mozdulatlan vagy megosztható A hagyományos marketing tudatos megalapozást jelent a promóció során és mert egy becsült szám szerint korlátozzák nem túl egyszerű megosztani. Például elmondhatod egy barátodnak, hogy láttál egy nagyon jó reklámot, tv műsort, de nem tudod vele megosztani olyan könnyedén, mint egy Youtube linket. A tartalom marketing során több nézőhöz eljut az üzenet, amit közvetíteni kívánsz legyen az informatív, inspiráló, valami vicces vagy bármilyen üzenet amelyet meg szeretnél osztani. És mivel az emberek szeretik megosztani azt, amit kedvelnek ezért több emberhez fog eljutni az üzeneted. Összegzés Szóval melyik marketing taktika hatásosabb? Egyik sem. A cégek nagy része mindkét marketing stratégiát alkalmazza a potenciális vevők megnyerése érdekében. Ilyen például a CocCola is, a televízióban is hirdet, valamint az újdonságok, limitált kiadások alkalmával rengeteg promóciót szervez, amely során a vásárlók és a márka közelebb kerülnek egymáshoz. Tehát érdemes online és hagyományos módon is hirdetned, legyen az szórólap, plakát vagy bármilyen hirdetési felület, sokkal hatásosabb lesz együtt!