Kérdése van? Segítünk!
DiMa.hu
  • Kezdőlap
  • Megrendelés
  • Tárhely
    • Tárhelyeink
    • Tárhelycsomagok összehasonlítása
    • SSD Extra
    • SSD csomagok összehasonlítása
    • CMS rendszerek
    • WordPress tárhely
    • Joomla tárhely
    • Teszttárhely igénylése
    • Tárhely szolgáltató váltás
    • Felhő tárhely
  • Domain regisztráció
    • Domain regisztráció
    • Domain regisztrációs szabályzat
    • Eladó domain nevek
  • Szolgáltatások
    • Hírlevél szolgáltatás
    • SMTP szolgáltatás
    • SSL tanúsítvány
    • Csoprtmunka
    • Vírusvédelem
    • Honlapkészítés
    • Adatmentés
    • VPS szolgáltatás
    • Szervermonitorozás
    • Rendszergazdai szolgáltatás
    • VPN szolgáltatás
    • Szerverbérlés
    • Viszonteladóknak
  • Ügyfélközpont
    • Vezérlőpult
    • Ügyfélközpont RÉGI
    • Ügyfélközpont ÚJ
    • Hibajegy
    • Letölthető dokumentumok
    • Bemutató videók
    • GYIK
    • Általános Szerződési Feltételek
    • Tudásbázis
    • Szervereink
    • Szolgáltatás-visszaállítás
  • Kapcsolat
    • Elérhetőségeink
    • Rólunk írták
    • Tárhely Blog
    • A DiMa.hu csapata

Tudásbázis

Általános kérdések

  • E-mail feldolgozás ideje
  • Hogyan adhatunk ki adatokat az ügyfeleinknek és a kapcsolattartóknak?
  • Hová kell küldeni a felmerülő kérdéseket, szerződéseket, hibajelentést?
  • Jelszó követelmények, megfelelő jelszó kiválasztása
  • Ki igényelhet domain nevet és tárhelyet?
  • Mennyi idő a domain regisztráció?
  • Mi a domain név?
  • Mi szükséges a domain regisztrációhoz?
  • Mikor küldjük ki a tárhely adatokat?
  • Milyen biztonsági mentésekkel rendelkezünk, mennyi idő kiadni?
  • Rendelkezésre állás
  • Törlés után mennyi ideig tároljuk az adatokat?

Megrendelés

  • Magyar (.hu) domain igénylése külföldi állampolgárok számára
  • Megrendelés formái
  • Regisztrátor váltás
  • Tulajdonosváltás menete
  • Vásárlás előtti teendők
  • Védjegyes domainek

Számlázás

  • Díjbekérő módosítása, szolgáltatások felmondása, módosítása
  • Fizetési opciók
  • Hová kell küldeni a számlázással kapcsolatos kérdéseket?
  • Mi a díjbekérő?
  • Mi a számla?
  • Mikor kell jelezni a számlázási adatok változását?
  • Milyen időközönként küldünk felszólításokat a rendszerből?
  • Mit jelentenek a szolgáltatások periódusai, időtartamai?
  • Ügyfélközpont

Kiegészítő szolgáltatások

  • Cloudflare beállítása a dima.hu tárhelyhez
  • Kinek tökéletes választás a DiMake?
  • Mi az SMTP és miért javasoljuk?
  • Miért jó az egyedi weboldalkészítés?
  • SSL tanúsítvány - biztonságos kapcsolat.
  • Tárhely költöztetés menete, költsége
  • Teszt tárhely
  • VPS szerver miért jó, kinek ajánljuk?

ISPmanager vezérlőpult használata

  • Bemutató videók szövegei

    • Adatbázisok
    • Beállítások menüpont - tárhely vezérlőpult (isp5) bemutató videók szövegei.
    • Domain nevek- tárhely vezérlőpult ( isp 5 ) bemutató videó szövege
    • Fájlkezelő - tárhely vezérlőpult bemutató videó szövege.
    • Mail domaines menüpont - tárhely vezérlőpult (isp5) bemutató videók szövegei.
    • Tárhely FTP kapcsolat létrehozása - tárhely vezérlőpult ( isp 5 ) bemutató videó szövege.
    • Ütemező- Időzítő - Cron - tárhely vezérlőpult ( isp 5 ) bemutató videók szövegei.
    • www menüpont- tárhely vezérlőpult (isp5) bemutató videók szövegei.
  • ISPmanager 4 vezérlőpult

    • Beállítások menüpont használata
    • CMS - tartalom kezelő rendszerek telepítése
    • E-mail menüpont használata
    • Eszközök menüpont használata
    • Fájlkezelő használata
    • Fehér-lista (whitelist) beállítása ISP4 kiszolgálókon
    • FTP- DNS bejegyzés
    • FTP- IP korlátozás
    • Karbantartás menüpont használata
    • Külső menüpont használata
    • Statisztika menüpont használata
    • Tárhelyhez tartozó Statisztika beállítása
    • Total Commander beállítása
    • Vezérlőpult belépés, elfelejtett jelszó
    • Vezerlopultom.hu - Email jelszó megváltoztatása
    • Világjáró smtp szolgáltatásunk beállítása
    • WWW menüpont használata
  • ISPmanager 5 vezérlőpult

    • ISPmanager 5: Domain nevek, DNS rekordok beállításai
    • ISPmanager 5: E-mail belépés (webmail) és e-mail fiók jelszó módosítása
    • ISPmanager 5: E-mail címek, álnevek, automatikus válasz beállításai
    • ISPmanager 5: E-mail címek, álnevek, automatikus válasz beállításai (bemutató videó)
    • ISPmanager 5: Fájlkezelő használata, feltöltés, letöltés, tömörítés, kicsomagolás, fájlok szerkesztése, jogosultság beállítása
    • ISPmanager 5: Feladat ütemező beállításainak (Cron, időzített futtatás) bemutatása
    • ISPmanager 5: FTP hozzáférés beállításai
    • ISPmanager 5: FTP hozzáférés beállításai (bemutató videó)
    • ISPmanager 5: MySQL, MariaDB adatbázis beállításai
    • ISPmanager 5: Vezérlőpult, tárhely beállításai
    • ISPmanager 5: Vezérlőpult, tárhely jelszó módosítás
    • ISPmanager 5: Webes forgalmi statisztika beállításai és egyéb hasznos visszajelzések
    • ISPmanager 5: WWW Domain (virtuális hoszt) beállításai
    • Web-szkriptek telepítése (Wordpress, Joomla, Drupal, stb. telepítés egyszerűen)
  • ISPmanager 6 vezérlőpult

    • Automatikus válasz küldés és egyéb szűrők beállítása beérkező E-mailekre
    • Biztonsági mentések
    • DNS beállítások: Domain rekordok hozzáadása, módosítása
    • Fájlkezelő használata
    • FTP felhasználók létrehozása, módosítása, törlése
    • Let’s Encrypt SSL tanusítvány beállítása
    • Levelezés biztonságának növelése, SSL/TLS tanúsítvány beállítása a Mail domainhez
    • Node.js weboldal létrehozása, kezelése
    • PHP verzió váltás és PHP beállítások módosítása
    • Python-alapú weboldal létrehozása, kezelése
    • Tárhely erőforrás korlátok CloudLinux kiszolgálón
    • Webalkalmazás tűzfal (WAF) használata

Tárhely, Domain, Egyéb szolgáltatás

  • Általános kérdések tárhelyről

    • Belépés a tárhely vezérlőpult felületére
    • Biztonsági mentések
    • Mikor lehet csomagot módosítani, bővíteni és milyen lehetőségek állnak rendelkezésre hozzá?
    • Mit foglal magába a tárhely mérete?
    • Mit tartalmazhat a tárhely, hány weboldal, domain lehet egy tárhelyen?
    • Nem jelenik meg a weboldalam - bejelentett támadó webhely figyelmeztetés a böngészőben
  • Web telepítés, üzembe helyezés

    • Feladó e-mail cím beállítása php mail(), phpMailer esetén
    • FTP felhasználók létrehozása, módosítása, törlése
    • Let’s Encrypt SSL tanusítvány beállítása
    • Node.js weboldal létrehozása, kezelése
    • PHP verzió váltás és PHP beállítások módosítása
    • Python-alapú weboldal létrehozása, kezelése
    • Webalkalmazás tűzfal (WAF) használata
    • Weboldal automatikus frissítése Git repoból
    • Weboldal sebesség optimalizálás - Google Pagespeed
  • Átirányítások, DNS

    • DNS beállítások: Domain rekordok hozzáadása, módosítása
    • Domainek, útvonalak átirányítása cél URL megadásával
    • Mi az a DKIM és DMARC rekord, és miért fontosak?
    • Mi az az SPF rekord és hogyan állítsam be?
    • Shoprenter webáruház beállítása saját domain használatára
  • Adatbázisok

    • Adatbázisok mentése
    • Alap információk a MySQL-ről / MariaDB-ról
    • Mi a különbség MariaDB és MySQL között?
  • Fájlkezelés

    • A legjobb Ingyenes FTP kliensek és használatuk
    • Fájlkezelő használata
    • FileZilla beállítása FTP kapcsolathoz
    • Total Commander beállítása FTP kapcsolathoz
    • Transmit beállítása FTP kapcsolathoz
  • Wordpress, Joomla, egyéb CMS

    • A WordPress rendszer leggyorsabb működése érdekében javasolt beállítások
    • Hogyan állítsuk meg a spambotokat a Wordfence segítségével
    • Wagtail - Python alapú CMS telepítése (Python használat demo)
    • Wordpress adminisztrátor jelszavának módosítása
  • Webszerverek

    • Apache2, nginx vagy (Open)LiteSpeed?
    • Mi az a webszerver?
    • Webszerverek védelme
  • *nix rendszerek kezelése

    • Ütemezett feladatokról (CRON) általánosan

E-mail, SMTP, egyéb levelezés

  • Alap e-mail szolgáltatás (tárhelyen belül)

    • Automatikus válasz küldés és egyéb szűrők beállítása beérkező E-mailekre
    • Levelezés biztonságának növelése, SSL/TLS tanúsítvány beállítása a Mail domainhez
    • Saját domain névvel létrehozott e-mail cím használata Gmail rendszerben
    • Sok kéretlen levél érkezik saját domain nevemről, levélszemetet kapnak mások a címemről
  • Csoportmunka

    • Csoportmunka funkciói és beállításai
    • Csoportmunka levélszemét/spam szűrő beállításai
    • Csoportmunka megfelelő működéséhez szükséges domain beállítások, DNS rekordok
    • Egységes E-mail lábléc Csoportmunka tartományokhoz
    • Külső E-mail fiók szinkronizálása Csoportmunka fiókkal
    • Titkos másolatok bejövő és kimenő levelekről Csoportmunkában
  • SMTP, E-mail küldés

    • Feladó e-mail cím beállítása php mail(), phpMailer esetén
    • Menedzselt SMTP szolgáltatás
    • Mi az SMTP és miért javasoljuk?
    • Sikeres levélküldéshez elengedhetetlen beállítások
  • Levelezőkliensek

    • E-mail fiók hozzáadása az Apple Mail asztali alkalmazásban
    • Levelezés beállítása Apple iOS Mail alkalmazásban
    • Levelezés beállítása Gmail Android alkalmazásban
    • Levelezés beállítása KMail levelezőkliensben
    • Levelezés beállítása Microsoft Outlook 2016 levelezőkliensben
    • Levelezés beállítása Microsoft Outlook 2024 for macOS levelezőkliensben
    • Levelezés beállítása Microsoft Outlook 2024 levelezőkliensben Windows rendszeren
    • Levelezés beállítása Thunderbird Android alkalmazásban
    • Levelezés beállítása Thunderbird levelezőkliensben
    • Microsoft Outlook 2003 levelező kliens beállítása
    • Microsoft Outlook 2010 levelező kliens beállítása
    • Microsoft Outlook 2013 levelező kliens beállítása saját tárhelyen létrehozott e-mail cím használatához
  • Mi az a DKIM és DMARC rekord, és miért fontosak?
  • Mi az az SPF rekord és hogyan állítsam be?

Fontos tájékoztatók

  • Alapértelmezetten létrehozott könyvtárak a tárhelyen
  • Vírusos lett a weboldalam, mi a teendőm?

Ajánlott tartalmak

Legnépszerűbb leírások
  • Mi a számla?
  • Mennyi idő a domain regisztráció?
  • Mikor küldjük ki a tárhely adatokat?
  • Mi a díjbekérő?
  • Milyen időközönként küldünk felszólításokat a rendszerből?
Legújabb leírások
  • Titkos másolatok bejövő és kimenő levelekről Csoportmunkában
  • Külső E-mail fiók szinkronizálása Csoportmunka fiókkal
  • Egységes E-mail lábléc Csoportmunka tartományokhoz
  • Csoportmunka levélszemét/spam szűrő beállításai
  • Csoportmunka megfelelő működéséhez szükséges domain beállítások, DNS rekordok
Legutoljára frissített leírások
  • Titkos másolatok bejövő és kimenő levelekről Csoportmunkában
  • Külső E-mail fiók szinkronizálása Csoportmunka fiókkal
  • Egységes E-mail lábléc Csoportmunka tartományokhoz
  • Csoportmunka levélszemét/spam szűrő beállításai
  • Csoportmunka megfelelő működéséhez szükséges domain beállítások, DNS rekordok

Karrier
Szerver hosting
Infrastruktúránk
*Áraink nettó árak, a feltüntetett árak az ÁFA-t nem tartalmazzák

Tárhely Blog

WordPress - Elfelejtett jelszó

Elfelejtett jelszó, avagy hogyan szerezd vissza? Pánikra semmi ok! A WordPress jelszó elfelejtése az egyik leggyakoribb probléma, amivel egy weboldal-tulajdonos találkozhat. Szerencsére a legtöbb esetben percek alatt orvosolható. Lássuk, milyen lehetőségeid vannak, hogy újra hozzáférj a weboldaladhoz, a legegyszerűbbtől a végső mentsvárig. 1. megoldás: A klasszikus "Elfelejtettem a jelszavam" link Ez a leggyorsabb és legegyszerűbb módszer, és 99%-ban ez jelenti a megoldást. A WordPress beépített egy funkciót pontosan erre a helyzetre. Menj a weboldalad bejelentkezési felületére (pl. domain.hu/wp-admin). Az űrlap alatt kattints az "Elfelejtetted a jelszavad?" linkre. A következő oldalon add meg azt az e-mail címet vagy felhasználónevet, amivel regisztráltál. Nyisd meg a postafiókodat. Kapni fogsz egy e-mailt a WordPress-től, ami egy speciális linket tartalmaz. Kattints a linkre, és a rendszer átirányít egy oldalra, ahol azonnal megadhatod az új jelszavadat. Mikor működik ez? Ha van hozzáférésed ahhoz az e-mail fiókhoz, amivel a WordPress felhasználói fiókodat létrehoztad.   2. megoldás: Jelszócsere a vezérlőpultból Előfordulhat, hogy a böngésződ még emlékszik a jelszóra és be vagy lépve, de te magad már nem tudod, mi az. Vagy egyszerűen csak szeretnéd megelőzni a bajt és egy újra cserélnéd. A bal oldali menüben válaszd a Felhasználók > Összes felhasználó. Keresd ki a fiókodat, majd szerkesztés. Görgess le a "Fiókkezelés" részhez. Kattints a "Jelszó generálása" gombra. Itt használhatod a WordPress által felajánlott szuperbiztonságos jelszót, vagy beírhatsz egy sajátot. Ne felejts el a végén a "Profil frissítése" gombra kattintani! Mikor működik ez? Ha jelenleg be vagy jelentkezve a WordPress felületére.   3. megoldás: A végső mentsvár, a phpMyAdmin Ha az e-mail címedhez sem férsz hozzá, és a weboldalra sem tudsz belépni, akkor sem kell lemondanod a hozzáférésről. Egy kicsit technikásabb vizekre kell eveznünk, de ez a módszer szinte mindig működik. Figyelem! Itt közvetlenül az oldalad adatbázisában fogsz dolgozni. Csak óvatosan, és pontosan kövesd a lépéseket! Lépj be a tárhelyed kezelőfelületére (pl. ispmanager). Keresd meg az adatbázis-kezelő webes felületét. Ez sokszor a phpMyAdmin A phpMyAdmin felületén bal oldalon válaszd ki a weboldalad adatbázisát. Keresd meg a wp_users nevű táblát a listában és kattints rá. Látni fogod a felhasználókat. Keresd meg a saját felhasználóneved a user_login oszlopban, és kattints az adott sor "Szerkesztés" gombjára. Keresd meg a user_pass sort. Az Érték (Value) mezőben lévő hosszú, kódolt szöveget töröld ki, és írd be az új jelszavadat. Most jön a legfontosabb lépés: a mellette lévő Függvény (Function) oszlopban a lenyíló listából válaszd ki az MD5 opciót. Ez a lépés kódolja le a jelszavadat olyan formátumra, amit a WordPress megért. Mentsd el a módosítást az oldal alján található "Indítás" (Go) gombbal. Készen is vagy! Most már az új jelszavaddal be tudsz jelentkezni a WordPress felületére.     Extra tipp: Hogy a jövőben elkerüld az ilyen helyzeteket, használj egy jelszókezelő alkalmazást (pl. Bitwarden), ami biztonságosan tárolja és megjegyzi helyetted az összes jelszavadat, valamint egyszerre tudod használni a böngésződben és telefonon is! 

Adatvédelem a Digitális Dzsungelben

Adatvédelem a Digitális Dzsungelben Gondoltál már valaha arra, hogy a digitális lábnyomod nagyobb, mint egy jetinek a hóban? 🤔 Minden egyes kattintás, kedvelés, megosztás és online vásárlás egy apró információmorzsa rólad, amit valahol, valakik tárolnak. Az adatvédelem nem csak egy unalmas jogi szöveg, amit soha senki nem olvas el (ismerős?), hanem a digitális éned védőpajzsa. Miért fontos ez? Képzeld el, hogy a személyes adataid egy nyitott könyv. Nem szeretnéd, hogy bárki beleolvasson, igaz? Az adataid értékesek – nemcsak neked, hanem a cégeknek és sajnos a rosszindulatú szereplőknek is. A neved, címed, bankkártyaadataid vagy akár a böngészési szokásaid mind-mind olyan információk, amelyekkel vissza lehet élni. De ne essünk pánikba! Egy kis odafigyeléssel sokat tehetsz a biztonságodért. A Nagy Digitális Kém🕵️‍♂️ Néha az az érzésünk, mintha a telefonunk lehallgatna, igaz? Tegnap csak beszéltél a barátoddal arról, hogy kéne egy új gumikacsa a kádba, és ma már mindenhol gumikacsa-reklámokba botlasz. Nyugi, ez (valószínűleg) nem egy összeesküvés. A digitális marketingeszközök olyan kifinomultak, hogy a kereséseid, a meglátogatott oldalaid és az érdeklődési köreid alapján tökéletesen meg tudják jósolni, mire vágysz. Szóval a telefonod nem egy titkos ügynök, csak egy nagyon (tényleg nagyon) jó megfigyelő. Ettől persze még lehet ijesztő, de legalább nem kell alufólia sisakban aludnod. 😅 Az Adathalászat Művészete, avagy Hogyan Ne Dőlj Be? Az egyik leggyakoribb veszélyforrás az adathalászat (phishing). Ez az, amikor a csalók hivatalosnak tűnő e-mailekkel, üzenetekkel próbálják kicsalni belőled a személyes vagy pénzügyi adataidat. Ezek az e-mailek gyakran ijesztőek, sürgetőek vagy túl jónak tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek. Szerencsére van néhány árulkodó jel, amire érdemes figyelni. GYANAKVÁSRA OKOT ADÓ JELEK: A feladó címe furcsa. Lehet, hogy majdnem olyan, mint az igazi, de van benne egy apró elírás. Például [email protected] a hivatalos [email protected] helyett. Sürgető, pánikkeltő hangnem. "Azonnal lépjen be, különben zároljuk a fiókját!" "Fizetési kötelezettsége van, kattintson ide a büntetés elkerülése érdekében!" A cél, hogy ne legyen időd gondolkodni. Helyesírási hibák és magyartalan megfogalmazás. Sok csaló fordítóprogramot használ, ami gyakran hagy hibákat a szövegben. "Tisztelt Ügyfelünk, a csomagja kézbesítés alatt van de meghiúsult mert rossz a cimet." Gyanús linkek. Mielőtt kattintanál, vidd az egeret a link fölé (kattintás nélkül!). A böngésző alján megjelenik a valódi hivatkozás. Ha az egy teljesen ismeretlen, értelmetlen webcím, akkor az egy csapda. Túl szép, hogy igaz legyen. "Ön nyert egy új iPhone-t! Csak adja meg az adatait a szállításhoz." Sajnos senki sem osztogat csak úgy ingyen drága ajándékokat. PÉLDA EGY ADATHALÁSZ E-MAILRE: Első pillantásra tényleg hiteles, de nézzük meg a küldőt és a gomb linkjét: Egyértelműen látszik hogy ez nem egy hivatalos DiMa.hu-s cím.   Hoppá, rákattintottam! – Mi a teendő, ha bedőltél egy adathalász kísérletnek? A legjobbakkal is előfordul. Az ember fáradt, siet, és egy pillanatra nem figyel. A legfontosabb, hogy ne ess pánikba, hanem cselekedj gyorsan! Azonnal változtasd meg a jelszavadat! Első és legfontosabb lépés. Menj az érintett szolgáltató (pl. Google, Facebook, a bankod weboldala) hivatalos oldalára – NE az e-mailben kapott linken keresztül! – és változtasd meg a jelszavad. Ha máshol is ugyanezt a jelszót használtad, ott is sürgősen cseréld le! Értesítsd a bankodat! Ha bankkártya- vagy netbanki adatokat adtál meg, egyetlen percet se késlekedj! Azonnal hívd a bankod ügyfélszolgálatát és mondd el, mi történt. Valószínűleg le fogják tiltani a kártyádat, hogy megakadályozzák a további károkat. Futtass egy víruskeresést! Lehetséges, hogy a linkre kattintva nemcsak adatokat loptak, hanem kártékony programot (vírust, kémszoftvert) is telepítettek a gépedre vagy telefonodra. Futtass egy teljes körű ellenőrzést egy megbízható vírusirtóval. Ellenőrizd a fiókjaidat! Nézd át az érintett fiókjaid (e-mail, közösségi média) beállításait és legutóbbi tevékenységeit. Nem küldtek-e a nevedben gyanús üzeneteket? Nem változtatták-e meg a telefonszámodat vagy a biztonsági beállításokat? Tanulj az esetből! Ne ostorozd magad! Tekints rá tanulópénzként. Most már tudod, mire kell figyelni, és legközelebb biztosan észreveszed majd a gyanús jeleket. Mit tehetsz a megelőzésért? Légy gyanakvó! Ha valami furcsa, inkább ellenőrizd le más forrásból. Hívd fel a bankodat a hivatalos telefonszámon, vagy írd be te magad a böngészőbe a weboldaluk címét. Használj erős, egyedi jelszavakat! Ne ugyanazt a jelszót használd mindenhol. A jelszókezelő alkalmazások sokat segíthetnek. Kapcsold be a kétfaktoros hitelesítést (2FA)! Ez egy extra biztonsági réteg, ami megvéd akkor is, ha a jelszavad rossz kezekbe kerül. Az online világ tele van csodás dolgokkal, de fontos, hogy okosan és biztonságosan navigálj benne. Egy kis odafigyeléssel a digitális dzsungel egy sokkal barátságosabb hely lesz. Vigyázz magadra és az adataidra! 😉

Bemutató videók

WWW menüpont használata
ISP 5 tárhely vezérlőpult - jelszó módosítás

Kapcsolat

Kapcsolatfelvétel
Viszonteladóknak
Impresszum

Ügyfélszolgálat

Számlázás: +36 52 322 121
Műszaki: +36 52 212 284
Fax: +36 52 500 312
E-mail: info[kukac]dima.hu
Skype: dima.hu.kft
Facebook: fb.com/dimahukft

GDPR

Sütik kezelése
Adatkezelési tájékoztató
Adatvédelmi nyilatkozat
Elállási nyilatkozat
Adatfeldolgozói minőségben megjelenő szerződő partnerek kiegészítő nyilatkozata Panaszügyintézési tájékoztató
2008-2025 | © DiMa.hu Kft. | Csatlakoztatjuk a világhoz. | Tárhely és domain regisztráció
Messenger megnyitása
↑